Nailart technieken

Hey guys,

Zoals iedereen weet is een welbekend onderdeel van nagelstyling de nailart. Je kunt het zo bont maken als je zelf wilt, en veel nagelstylistes onderscheiden zich met de vele soorten nailart. In deze blog ga ik jullie over verschillende technieken vertellen met daarbij wat voorbeeldjes. 

Als eerste begin ik met handpainting, ook wel hand verven. Hierbij worden er met een klein nailart penseel figuurtjes en tekeningen gemaakt op de nagels. Hierbij moet je denken aan strikjes, kantpatroontjes of zelfs afbeeldingen. Dit is echt een vorm van kunst, omdat je hierbij echt moet kunnen tekenen. Ook het combineren van verschillende soorten kleuren en patronen is erg moeilijk. Vaak worden er ook bloemetjes geschilderd op de nagels. Hierlangs zie je een paar voorbeeldjes.

Naast handpainting, zijn swarovski steentjes ook een veelgebruikte soort nailart. Hierbij worden er kleine diamantjes in of op de nagel gelegd om zo een mooi glimmertje te creëren. Dit geeft een speels effect en is bij een goede toepassing heel elegant en mooi. Zelf ben ik niet zo'n fan van de toepassing van steentjes. Deze geven de nagels snel een lompe uitstraling doordat het vaak op de nagel ligt. Zo geef je de nagel een lompe en grote uitstraling. Alleen bij goede toepassing is het mooi!

Dan hebben we nog een techniek die wij de inlay-techniek noemen. Hierbij word er eerst met acryl bijvoorbeeld een strikje of een bloemetje gecreëerd. Waarna er een laagje gel overheen komt. Je combineert hierbij dus gel en acryl. Hierlangs zie je een voorbeeld van een inlay-techniek. Het kan erg mooi en subtiel zijn. 

Nu heb ik jullie kennis laten maken met een paar van de meest voorkomende nailart technieken. Toch is dit nog lang niet alles! Wat vinden jullie? houden jullie van echte nailart, of ga je toch liever voor een effen kleurtje op de nagels.

Ik hoop jullie in mijn volgende blog weer te zien, deze zal gaan over de pigmententrend. Dit is een trend omtrent pigmenten, maar dat vertel ik je volgende week!

Liefs xo

Laura


Reacties

Populaire posts van deze blog

Anatomie van de nagel

Probleemnagels